måndag 25 januari 2010

Läslista

Förra året började jag på en böcker-jag-läst-lista. MIn lillasyster har skrivit upp allt hon läst sedan tidig barndom och jag är avundsjuk... Det höll ett tag, över sommaren ungefär. Sedan hamnade jag i något slags 12-åringsflow och började sluka mindre bra böcker som smågodis. Det är inte så att jag skäms över det, nej likt Bokhororna tycker jag att man får läsa vad man vill, men jag tenderar att glömma bort böcker som jag plöjer. Ser dem mer som... Damernas värld. Och man skriver ju inte upp vilka nummer av DV man läser. Eller inte läser, i mitt fall, jag läser deckare istället.
Så årets nya melodi kommer vara att jag gör en lista över de böcker som jag faktiskt kommer ihåg, eller som har gjort någon slags intryck. Och låter bli att gräma mig över dem jag glömt.

Inga kommentarer: